Słowem wstępu

Wiele jest blogów o podróżach, blogów z przepisami i takich opisujących jak zrobić coś z niczego, więc czym ten będzie się różnił od innych i jak to będzie wyglądało?
Co jakiś czas postaram się wziąć pod lupę jakiś jeden kraj, ugotujemy typowy obiad, jakąś przekąskę i coś na deser. Spróbuję przybliżyć jedną prostszą i jedną trudniejszą technikę rękodzielniczą, zrobimy też kilka magnesów na lodówkę, a na koniec przedstawię jakiś rodzimy film, książkę podróżniczą o danym miejscu, albo trochę muzyki.
Z każdej podróży staram się przywieźć książkę kucharską z przepisami jak u babci, punkt honoru -musi być w języku danego kraju, bo wychodzę z założenia że te dla turystów tłumaczone na angielski nie są aż tak autentyczne.
Książki kucharskie - moja kolekcja
Na zdjęciu cześć mojej kolekcji. Najwięcej książek mam z Brazylii, bo tam mieszkałam prze z kilka lat, zapewne też ten właśnie kraj będzie najczęściej powracał w moich przeglądach.
Jeżeli chodzi o rękodzięło to też mogę się poszczycić niewielką kolekcją pamiątek. Jeżeli nawet nie zdecyduję się na zakup czegoś, zawsze staram się sfotografować daną rzecz, myśląc że kiedyś odtworzę, albo użyję daną technikę do zrobienia czegoś innego... No właśnie i stąd ten blog. Po to żeby jakoś to wszystko poukładać i żeby nareszcie nadeszło to kiedyś :)
Będą techniki tradycyjne i popularno-tandetne, jak np. wspomniane magnesy, które kiedyś zbierałam aż zrobiły się tak drogie, że wolałam je dodać do listy rzeczy do odtworzenia.
Okazjonalnie pojawią się też rzeczy robione przeze mnie przy okazji, na prezent, niezbędne akurat do domu itd. (od żyrandoli po zaproszenia na ślub).
W tym miesiącu Brazylia: tradycyjna feijoada, czekoladowe brigadeiro i serowy pão de queijo, lalki z tykwy, fuxico i rekomendacja książek kilku podróżników z początku zeszłego wieku, których wyśmienicie się czyta.
Jeśli zainteresowało to zapraszam do kolejnych postów!

2 komentarze:

  1. Czekamy na inspiracje, szczególnie kulinarne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za zagrzewanie do pracy :) brazylijskie kulinaria już za kilka dni

      Usuń