Ricet -słoweńskie, jednogarnkowe danie z kaszy

Ricet to jednogarnkowe danie z kaszy pęczak, w jednych źródłach typowo słoweńskie,w innych austriackie. Wiem, że przy poście z rybą zapowiadałam zupę, no cóż, gdy wybrałam ten przepis byłam pewna że to trochę inny krupnik, dopiero wczytując się okazało się, że robi się go na gęsto...
kuchnia słoweńska, kuchnie świata,
Ricet

Składniki
250 gr kaszy pęczak
500 gr wędzonej wieprzowiny - ja akurat miałam szynkę
3 marchewki
pół selera
por
pietruszka
2 pomidory
2 cebule
4 ząbki czosnku
puszka fasoli,
pół pęczka natki pietruszki
sól

W niektórych przepisach dodaje się jeszcze ziemniaki i zieloną paprykę, ja zrobiłam bez tych dwóch.
ricet, z kaszy, pęczak, jednogarnkowe
Ricet -składniki
Jeżeli mamy suchą fasolę,a  nie taką z puszki trzeba ją wcześniej namoczyć, i gotować razem z pęczakiem, jeżeli w puszcze wystarczy dodać ją pod koniec. Na początek gotujemy czosnek, cebulę, pęczak, liść laurowy i mięso przez około 30 minut. Następnie wyciągamy wędzonkę żeby ją pokroić. Do gotującej kaszy dorzucamy pokrojoną wędzonkę i pozostałe składniki i gotujemy aż kasza zmięknie.
ricet, z kaszy, pęczak, jednogarnkowe
Ricet
Myślę, że to danie ma bardzo "nasz" polski smak i idealnie pasuje na obiad na zimniejsze dni.

Kolejny wpisNowszy post Poprzedni wpisStarszy post Strona główna

0 komentarz:

Prześlij komentarz