Pstrąg w mące kukurydzianej z polentą - Słowenia

Nie mogłam się zdecydować, więc danie główne będzie z dwóch części, dzisiaj pstrąg, a zupa przy następnej okazji. Przepis łatwy i niezbyt rózniący się od naszych smaków, a pstrąg soczysty i w pysznej, chrupiącej skorupce.
Receptury połączone z http://okusno.je i słoweńskiej książki kucharskiej.

2 świeże pstrągi,
mąka kukurydziana
sól
olej
cytryna

Pstrąga dokładnie umyć, wewnątrz i na zewnątrz przyprawić solą, obtoczyć w mące kukurydzianej i smażyć na rozgrzanym oleju około 20 minut. Przed podaniem skropić cytryna.
i kilka zdjęć z etapów produkcji :)
danie główne, Śłoweńska kuchnia, pstrąg
Pstrąg w mące kukurydzianej
danie główne, Śłoweńska kuchnia, pstrąg smażony
Smażony pstrąg
A do pstrąga polenta

Polenta
200 gr mąki kukurydzianej
50 gr masła
gałązka rozmarynu
80 gr tartego parmezanu
sól
oliwa z oliwek

Zagotować litr wody z solą i łyżeczką oleju. Do wrzątku powoli dodawać mąkę kukurydzianą - ja zapomniałam o powoli i musiałam potem wszystko przecierać przez sitko... Gotować przez około 20 minuod czasu do czasu mieszając.  Dodać posiekany rozmaryn, masło i tarty parmezan. Wylać na talerz lub drewnianą deskę do krojenia i pozostawić aż stężeje.

danie główne
Składniki polenty
Lepiej przygotować ją odpowiednio wcześniej żeby zdąrzyła zastygnąć, wtedy z pewnością będzie wyglądała lepiej niż moja...
danie główne, z parmezanem
Polenta z parmezanem
A że na http://okusno.je radzili serwować z winem, otworzyliśmy też słoweński Refosk, jak na moj gust zdecydowanie za mocny i za wytrawny, ale ze mnie jest enolog raczej niskiej klasy.
słoweńskie wino
Refosk -słoweńskie wino



Kolejny wpisNowszy post Poprzedni wpisStarszy post Strona główna

0 komentarz:

Prześlij komentarz