Brelok do kluczy tukan - mała brazylijska pamiątka

Poza technikami rękodzielniczymi miały się też pojawiać magnesy na lodówkę lub inne tandetne pamiątki, na które szkoda zwykle pieniędzy, a jednak chciałoby się je mieć. 
Tym razem niech będzie brelok do kluczy, mój kupiłam w Prados w Minas Gerais (niedaleko São João del Rei), mieście słynącym z rękodzieła z drewna, ale niestety już sowicie się wytarł. Dlatego w tym poście odtworzymy go krok po kroku.
Jeżeli ktoś będzie w Brazylii i naprawdę interesuje się rękodziełem powinnien zawitać do tej niewielkiej mieściny, nie tylko by zjeść przepyszny obiad u Angeli w Bixinho, ale też by chociaż popodziwiać drewniane rzeźby, które trafiły już do wielu muzeów etnograficznych. Praktycznie każdy dom czy garaż w centrum Prados to warsztat rzeźbiarski: lwy, pancerniki, sztuka religijna, czy podkładki pod gorące garnki, znajdzie się wszystko. Ceny w zależności od usytuowania sklepu, brelok kupiłam za ok 2 zł, a rok później gdy pan stał się bardziej sławny kosztował już 3 razy tyle. 

Potrzebny będzie nam kawałek drewna, ja odcięłam kawałek sosnowej deski, choć nie jest to wymarzony materiał rzeźbiarski. Jakiś ostry nożyk, farby, lakier i kółko do kluczy, albo zamiast drewna masa papierowa.
Brazylia, rękodzieło, rzeźba, z drewna
Brelok tukan 1. Odrysować wzór
Brazylia, rękodzieło, rzeźba, z drewna
Brelok tukan 2. Z grubsza ociosać nożykiem 3. oszlifować
brelok do kluczy, breloczek
Brelok tukan - można też wykonać go z papier mache
Brazylia, rękodzieło, rzeźba, z drewna, papier mache
Brelok tukan 4.pomalować i polakierować
brelok do kluczy, breloczek
Porównanie nowego i starego wytartego breloczka
wygląda całkiem oryginalnie pozostało dodać kółko do kluczy i gotowe.

Pozostałe brazylijskie rękodzieło:
Kolejny wpisNowszy post Poprzedni wpisStarszy post Strona główna

2 komentarze:

  1. To paper mache wydaje się prostsze niż rzeźbienie w drewnie. Ale czy będzie równie trwałe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój z papier mache przeszedł test Raula. Jak rzucił breloczkiem o podłogę to też bałam się że się rozpadnie, ale nic mu się nie stało nawet zadrapania nie ma, więc chyba można przyjąć że normalne użytkowanie też wytrzyma :)

      Usuń